Det er en av grunnene til at veldig mange firma bruker nettopp nakenhet, sex, osv på å selge sine produkter. De bruker det nettopp fordi det øker salgene deres, utenom noen få tilfeller. Dere kan foreksempel lese i en avis at et firma hadde bilde av jente i bikini som vasket en bil der de reklamerte for billig vask av bil. Denne reklamen vart rapotert inn til forbrukerrådet. Så noen kan bli støtt av slike reklamer og det finnes selvfølgelig regler om bruken. Bedriften fikk ikke så mange nye kunder som ønsket.
Men viss en ser på de store norske avisene så bruker de bilder av lettkledde personer og ord som sex for å selge deg aviser eller for å få deg til å trykke å lese saken deres på nettavisene.
eg gjekk inn på en nettavis og fant en sak veldig fort, den heter: Så mange dager i uken bør dere ha sex. Med saken så er det et bilde av en gutt som ligger under dynen og 2 føtter som stikker ut av dynen med hode til gutten. Dette er et klassisk eksempel og får dermed fantasi og nysgjerrigheten til folk flest i sving, noe som gjør at veldig mange trykker på nettopp denne saken.
Et annet eksempel som blir brukt ofte er av de som selger sokker. Alle er vel enig om at et bilde av et par sokker med en liten tekst hadde ikke vert spennende og folk flest hadde ikke lagt merke til den reklamen
men
Setter du da sokkene på ei halvnaken jente eller gutt så vil du plutselig legge merke til sokkene og teksten under noe som igjen kan føre til at du kjøper produktet.
.
Så du kan ikke skrive sex og lek for å lokke til deg lesere til en sak som omhandler at du har hat en rolig dag, der du gjekk på butikken for å kjøpe en brus.
Så hva er din menig om bedriftene som bruker sex, nakenhet osv på å selge deg produkter og vekke din interesse?
Er du en av de som blir interresert av dette? og kjøper produkta?
Okonomibloggen
okonomibloggen@hotmail.com
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar