tirsdag 11. februar 2014

1000 kroner å leve for på 28 dager


Eg var innom nettbanken og betalte en mengde regninger som hadde funnet veien til postkassen min. Dette vart en sørgelig kveld, da eg oppdaget at eg har bare 1012 kroner igjen å leve for de neste 28 dagene.

Det vil si ca 36 kroner pr dag. Problem er at eg mest sannsynlig må fylle bensin på disse 28 dagene. Noe som vil ta en kraftig del av budsjettet.

Grunnen til denne lille krisen er at det kom noen regninger mer en normalt.

  • Bompenger, (stort innskudd for å få full bonus)
  • strøm, med en økning på 90 kroner
  • I tillegg måtte eg fornye garderoben etter noen små uhell der 4 bukser vart ødelagt. 
  • i tillegg har husleien øket med 300 kroner
  • handlet mat for alt for mye..... (positiv, frys og kjøleskap er fult) 

Dette er er noe eg akter å greie, selv om  det er noen dager eg vil få store innhugg på kontoen og ikke minst må eg kutte ned på lunsjen på jobb siden denne pleier å være mellom 39 og 50 kroner pr dag. 

eg akter også å gamble litt for å se om det er en mulighet å øke buskjette med noen kroner den dagen..





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar